הספר ומאמרים

במציאות שבה השיח המרכוזי והיעדר אוטונומיה שולטים במערכת החינוך ובמערכות מרכוזיות רבות בישראל, התפתחה תרבות של "הקטנת ראש" – מילוי הוראות והיעדר מוטיבציה. ספרו של תומר אושרי, מרחבים בניהול עצמי, מציע מודל עבודה חדשני המאפשר לאנשי חינוך, למנהלים או למובילי ארגונים ליצור מרחב אוטונומי בתוך גבולות ברורים הנקבעים מראש; זהו מרחב אוטונומי אשר מעודד מוטיבציה פנימית, נכונות לקבלת אחריות ותחושת שייכות. מודל זה נוסה בהצלחה כשיטה ארגונית, פדגוגית וחינוכית המאפשרת אוטונומיית פעולה ולמידה בכמה בתי ספר וארגונים ברחבי הארץ. מבנה ארגוני זה יצר תחושת שייכות בקרב העובדים, אקלים עבודה חיובי וקרקע פורייה ליזמות וחדשנות.

ספר זה מיועד לכל אלה אשר מבקשים להוביל אחרת, ובתוך כך להעניק מרחב לתלמידים ולעובדים, לאפשר להם מקום לצמיחה. הספר מציג את עיקרי המודל ומביא דוגמאות מפרויקטים שונים המספקות כלים לשימוש בשיטת הניהול העצמי גם בתחומים נוספים. עיקרי המודל מונחים על מסד תיאורטי מתחומי הניהול העצמי בארץ ובעולם, והוא עוסק במנהיגות ומעשה מנהיגות, תפיסות חינוכיות מגוונות, חניכה, ליווי ודיאלוג .בתשתית המודל מצויה ההנחה שככל שהאדם יתנסה יותר במרחבי יצירה אישיים, ארגוניים וחברתיים בניהול עצמי, כך הוא ילמד להתמודד טוב יותר עם העולם המורכב שבו אנו חיים.

תומר אושרי הוא איש חינוך ויזם חינוכי העוסק מעל עשרים שנים בחינוך פורמלי ובלתי-פורמלי. פיתח את מודל "מרחבים בניהול עצמי" במעבר מתפקידו כראש מכינת הנגב בשדה בוקר לתפקידו כמנהל בית ספר סליגסברג בירושלים; הקים את המכינה הבית ספרית הראשונה. מייסד עמותת "מרחבים בניהול עצמי" המלווה מנהלים בארגונים שונים.

Facebook

מאמרים

ניהול עצמי בקורונה

 ניהול עצמי בתקופת הקורונה – משפחת אושרי ילדים יקרים, כפי שאתם יודעים, אנו נמצאים בתקופה מורכבת בה עלינו לשהות בבתים ולהימנע ממפגשים ופעילויות שבשגרה. זאת

קרא עוד »
דילוג לתוכן