הכל על המכינה הבית סיפרית

כדי לחולל שינוי צריך ליצור דרכי הוראה שונות מהמקובל, דרכים שניתן להתמיד בהן לאורך שנים והם מתקיימים בתחומי דעת מגוונים.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף לדרך של שינוי

עמותת מבע מרחבים בניהול עצמי

עמותה חינוכית המעניקה כלים, ייעוץ וליווי מקצועי למנהלי בתי ספר וצוותי חינוך, להקמת מסגרות חינוכיות (מרחבים) בניהול עצמי בבית הספר. מרחבים בהובלה וניהול של הצוות החינוכי ו/או התלמידים. 

העמותה קמה בשנת 2019 לאחר 8 שנות פעילות במערכת החינוך שבמסגרתן פעלה בלמעלה מ100 בתי ספר תיכון ופיתחה והקימה 30 מכינות בית סיפריות.

צוות העמותה ניצב בחוד החנית של מערכת החינוך הישראלית על כל גווניה ומונה מנהלי בתי ספר ראשי מכינות, מחנכים, יזמים חינוכיים וחברתיים ומנטורים המשלבים בעבודתם ניסיון רב והשכלה מעולמות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.  

מודל מבע

המכינה תחומה בארבעה "גבולות" המהווים מסגרת כאשר בתוכה המרחב מאפשר יצירה, התפתחות, צמיחה, פיתוח מסוגלות עצמית, תחושת שייכות ונכונות לקבלת אחריות.

הגבולות (תחומי על)

  1. גבול החזון והמטרות,  הכיוון אליו המכינה מוכוונת כנגזרת מחזון בית הספר.
  2. ערכי המכינה ונהלים המהווים את הדרך הראויה למימוש החזון והמטרות של המכינה. 
  3. גבול הביטחון והבטיחות 
  4. גבול המשאבים, סך כל האמצעים הכספיים, משאבי זמן, כוח אדם, ציוד וכדומה שיועברו לתלמידים לטובת מימוש המכינה.

המכינה הבית סיפרית

שותפות תלמידים על פי מודל פדגוגי מעולם המכינות הקדם צבאיות בדגש על ניהול עצמי שבו מקבלים חניכי המכינה מרחבי אוטונומיה להובלת הלמידה שלהם בנושאי זהות שייכות וחיבור למדינת ישראל.

הצוות החינוכי בונה את המסגרת האוטונומית של המכינה בדגש על נושאי זהות, שייכות, אזרחות תורמת, היכרות עם החברה הישראלית, יהדות ציונות או כל דגש חינוכי אחר לבחירתם. מתוך מסגרת זאת בוחרים התלמידים בתחילת השנה את הנושאים שבהם ירצו להעמיק.

שלושה מודלים:

  • מכינה לכלל תלמידי השכבה (16318 בגפ"ן)
  • מכינה לבני נוער עולים (16318 בגפ"ן)
  • מכינה בשת"פ עם מכינות הקד"צ (16926 בגפ"ן)

 

שותפים

דילוג לתוכן