מודל המאפשר לצוות ולתלמידים מרחב אוטונומי להובלת תהליכי הוראה ולמידה, בתוך מסגרת חינוכית של גבולות ברורים הנקבעים מראש. במסגרת זו כל פרט מביא את עצמו לידי ביטוי ובכך מעשיר את זהותו האישית ומעמיק אותה מתוך למידה עצמאית, מוטיבציה פנימית, ומחוייבות. שיטה פדגוגית מבוססת חינוך בלתי פורמאלי המתקיימת במכינות הקדם צבאיות, בה מתקיים קשר בין מתן אוטונומיה רחבה לחניכים לבין הבניית הזהות האישית שלהם.
כלי יישומי למנהלים.ות בשת"פ עם "אבני ראשה", המכון הישראלי למנהיגות בית סיפרית.
המודל הייחודי שלנו "מרחבים בניהול עצמי", מספק פיתרונות לאתגרים החינוכיים והחברתיים הגדולים בפניהם את/ה ניצב/ת כמנהל/ת בית ספר.
עמותת מבע פועלת כעמותה חינוכית אחת עם "המרכז לתכנון סביבות חינוך" בראשותו של פרופ' יורם הרפז. עשור של פעילות, מאות בתי ספר, אלפי מנהלים/ות וצוותי חינוך להם הוענקו יעוץ, כלים, הכשרה וליווי מקצועי ליצירת מרחבים בניהול עצמי.
נדבך נוסף והתנסות מדורגת בניהול עצמי המבוססת על אמון, האצלת סמכויות ומיקוד שליטה פנימי למימוש מטרות וצרכים חינוכיים. מודל היוצק תוכן לניהול עצמי ומחלחל את התפיסה האוטונומית כלפי מטה ומעביר אותה גם לצוות ולתלמידים.