"הֱיֵה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם"

(מהטמה גנדי)

מבע באקדמיה

 

עמותת מרחבים פועלת בשדה האקדמי על כל גווניו. 

מודל מב”ע נלמד ככלי יישומי במסגרת מכון “אבני ראשה” למנהלים.ות במערכת החינוך. באקדמיה פועלת התוכנית במכללת שערי משפט במסגרת לימודים לתואר ראשון “תוכנית גל” למנהיגות קהילתית ובמכללת קיי בבאר שבע במסגרת לימודים מיוחדת לתואר ראשון בחינוך ועובדי הוראה.

 

“תכנית גל” במכללת שערי מדע ומשפט

הצורך בעתודת מנהיגות במישור הלאומי, קהילתי, מקומי וארגוני-כלכלי הוא צורך מהמעלה הראשונה. “תוכנית גל” לתואר ראשון, הוקמה במטרה לעודד ולפתח מנהיגות איכותית ומובילה בישראל. הסטודנטים בתוכנית הם חלק מנבחרת צעירה ומבטיחה המקבלת כלים יישומיים להקמת מיזמים חברתיים.

התוכנית מתקיימת במסגרת לימודים לתואר ראשון במנהל ממשל ומשפט במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, לצד מסלול הכשרה ייחודי. חברי התוכנית הם חלק מקבוצה דינמית העוסקת במנהיגות, דנה בסוגיות משמעותיות בחברה הישראלית ונחשפת לכלים לפיתוח אישי, להובלה, יזמות חברתית וניהול עצמי. התוכנית משלבת לימודים לתואר ראשון במנהל ממשל ומשפט עם מעטפת של הכשרה מעשית באמצעות לימודי תעודה במגוון תחומים המרכיבים את עבודתם של מנהיגים חברתיים.

התוכנית קרויה על שם גל ארליך ז”ל והינה מיזם משותף של משפחת ארליך והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, עמותת מב”ע ועיריית הוד השרון. 

לאתר של תכנית גל

תוכנית “שבילים”,  מכללת קיי 

סביבת כדור הארץ מצויה במשבר קיומי ואנו מאמינים שבאמצעות חינוך סביבתי ניתן יהיה לשנות את המצב הקיים. 

תוכנית “שבילים” היא תוכנית  ייחודית ללימודי תואר ראשון, תעודת הוראה ותעודת עובד חינוך שמטרתה הכשרת מורים ואנשי חינוך בתחומי הטבע, הסביבה והגיאוגרפיה.  התוכנית מתקיימת במסגרת ללימודי חינוך דמוקרטי ומשלבת לימודי חינוך והוראה  לצד הקניית כלים מעולמות החינוך הבלתי פורמאלי.  

כחלק מתוכנית הלימודים עוברים הסטודנטים קורס  מרחבים בניהול עצמי, נחשפים ליתרונות המודל ודרכי ישומו בבתי הספר.  במקביל צוות עמותת מב”ע מלווה את צוות תוכנית שבילים בהטמעת המודל בקרב הסטודנטים על מנת שיוכלו להוביל את הלמידה שלהם ושל עמיתיהם בקבוצות הלמידה.

לאתר תוכנית שבילים

מכינה בית ספרית

למידע נוסף, מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר

מודל מרחבים בניהול עצמי

 

המרחב האוטונומי במודל תחום בארבעה גבולות המהווים מסגרת לאפשרויות של יצירה, למידה, התפתחות וצמיחה.

המסגרת של הריבוע נשענת על ארבעה תחומי-על שמסייעים בהגדרת גבולות המרחב האוטונומי: בטחון ובטיחות, חזון ומטרות, ערכים ונהלים, משאבים. התוכן של כל אחד מתחומי-העל צריך להיות מותאם באופן ספציפי לאנשים, למקום ולזמן בו מוגדר המרחב. האותנטיות יכולה לבוא לידי ביטוי עמוק רק אם גבולות המרחב ייבחרו בקפידה ובהתאמה מדויקת.

נשמח ללות אתכם ביצירת המסגרת שלכם והטמעתה בארגון.

ביטחון ובטיחות

בכל מרחב קיימות סכנות בתפעול היומיומי וקיים הצורך לשמור על ביטחונם הפיזי והנפשי של חברי הארגון. בכדי שהאוטונומיה תאפשר למשתתפים טווח התנסות משמעותי, יש לשרטט באופן ברור את האחריות לשלומם ובריאותם של כל הנוגעים בדבר.

 

חזון ומטרות

החזון מסמן את האופק של המרחב הנבחר כנגזרת מן החזון הארגוני הקיים. כך מתאפשרת חשיבה משותפת על כיווני העשייה של הארגון, בדיאלוג עם חלומותיו וחזונו האישי של חבר הארגון המקבל את האוטונומיה. המטרות הינן נגזרת של החזון, ופורטות אותו למשימות בנות מימוש.

ערכים ונהלים
ערכי הארגון ונהליו הם הבסיס לשגרת הארגון, לדרך הראויה למימוש החזון והמטרות של הפרויקט הנבחר ולאופן שבו יועברו החזון והמטרות לחבר בארגון המקבל את המרחב האוטונומי. כדי שהערכים ימומשו ולא יהיו רק מדוברים, יש לתרגם אותם לנהלים ברורים ההופכים את הערך לפעולות בנות קיימא, לאור החזון והמטרות. 

משאבים
המשאבים העומדים בידי החברים במרחב האוטונומי מגדירים את טווח הפעולה שלהם. ריבוי משאבים יתן למשתתפים תחושה של אמון וציפיה למימוש מיטבי של משימותיהם במסגרת המרחב. המשאבים אינם בהכרח כספיים, אלא גם משאבי זמן, כוח אדם, ציוד וכדומה.

למידע נוסף, מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

שותפים