ניהול עצמי בתקופת הקורונה – משפחת אושרי

ילדים יקרים,

כפי שאתם יודעים, אנו נמצאים בתקופה מורכבת בה עלינו לשהות בבתים ולהימנע ממפגשים ופעילויות שבשגרה. זאת הזדמנות עבורנו להתחבר ולהתעצם כמשפחה, ולראות איך כל אחד מאיתנו לוקח חלק באחריות על השגרה החדשה.

מצורפת מסגרת אוטונומית למרחב התנהלות של כל אחד מכם, ובה הציפיות שלנו כהורים, וההבנות שלנו לדרך הראויה בה ניתן יהיה לנצל ולעבור את התקופה בשמחה ובתחושת מסוגלות וגיבוש.

חשוב לנו גם להוסיף שהמצב במדינה והעולם משתנה כל הזמן, ולכן יכול להיות שהמסגרת שנתנו לכם תשתנה בהתאם. בינתיים זהו מרחב השגרה שלנו לתקופה הקרובה – 

חזון ומטרות:

  1. בתוך תקופה זו של אי-ודאות ומתח לשמור על מסגרת שפויה ואווירה חיובית ובטוחה.
  2. לקיחת אחריות על עצמכם, על האחים שלכם, מצב הבית ושגרת יומכם האישית.
  3. למידה אישית ומשפחתית, העשרה והעצמה.
  4. גיבוש משפחתי, כיף והנאה.

ערכים ונהלים:

  1. אחריות – כל אחד יקח אחריות על הלמידה האישית שלו, על האחים ועל ניקיון הבית.
  2. למידה – לכל אחד מכם ישנן מטלות למידה מקוונות אותן יקבל מבית הספר ונושאי העשרה שאנו ניתן לכם. אנו מבקשים שתקדישו לכך לפחות שעתיים ביום.
  3. משפחתיות – בכל יום אחד מכם יוביל פעילות גיבוש והנאה לטובת כלל חברי המשפחה. אנו מצפים שזו תהיה פעילות משמעותית בעלת ערך מוסף. כמו כן, בכל יום נקדיש זמן לשיח מעגלי על הדרך בה עבר היום ואיך אנו רוצים לשפר עבורנו את היום הבא.
  4. יצירתיות – תחשבו על תחום אותו אתם רוצים לפתח לעצמכם – אנחנו מבקשים שתקדישו לפחות שעה למקום היצירתי שלכם – קריאה, כתיבה, ציור, נגינה או כל חווייה אחרת.
  5. בריאות הגוף – חשוב לנו לשמור על בריאותנו בתקופה זו ולכן אנו מבקשים כי הארוחות שתכינו לעצמכם ולאחים יהיו מזינות, וכי בכל יום תקדישו זמן לפעילות גופנית.
  6. ערבות הדדית – כהורים, אנו נדרשים לצאת לעבודה גם בתקופה מורכבת זו. אנו מצפים מכם לקחת אחריות על האחים הקטנים, לשמור עליהם, להפעיל אותם באופן חיובי, ולדאוג לביטחונם.
  7. שותפות – עכשיו כשרוב הזמן אנו נמצאים בבית, עלינו לשמור על סדר, ניקיון וארגון. אנו מבקשים מכם לדאוג לשמירה על הניקיון שלכם ובנוסף לדאוג למטלות הקבועות שלכם בבית.
  8. תקשורת מיטבית – חשוב שתמשיכו לשמור על תקשורת פתוחה ביניכם וגם עם החברים בשיחה, במפגש ומשחק עד כמה שניתן ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, לצד "זמן המסכים" המוגדר לכם.

משאבים:

  1. ליווי הורים – ההורים הם משאב עבורכם למתן עזרה בכל שאלה או בכל בעיה שתיתקלו בה.
  2. ציוד טכנולוגי – טלפונים ניידים אישיים לטובת זמן מסך, עד שעתיים ביום. מחשבים לטובת פעילות מקוונת בית ספרית וקשר עם החברים ברשתות החברתיות.
  3. אתם יכולים להיעזר בכל הציוד בבית לטובת פעילות לאחים שלכם.
  4. ציוד נוסף – אנחנו נרכוש ציוד נוסף ועזרים לטובת כל דבר שתצטרכו במסגרת תקציבית של עד 200 ₪ לשבוע.
  5. רכב – לטובת פעילויות חוץ ונסיעות משפחתיות.

בטיחות ובטחון:

  1. כל הפעילות תתבצע במסגרת גבולות הביטחון והבטיחות הנהוגים במשפחה, ולאור הנחיות משרד הבריאות.
  2. הקפדה על כבוד הדדי בקרב כל חברי המשפחה.
  3. אם אתם יוצאים מחוץ לבית – עליכם לעדכן לאן אתם יוצאים ומתי.

 

דילוג לתוכן